יום שלישי, 21 באוקטובר 2008

הפגזה ארטילרית באיסטנבול

אחרי יכולת לא משכנעת מול אברטון אך נצחון שקטע רצף של 2 משחקים ליגה ללא נצחונות, הגיעה ארסנל לסוקרו סראצ'וגלו באיסטנבול למשחק מול פנרבחצ'ה שנמצאת במשבר.

ונגר פתח במערך מעניין של 4-5-1, עקב הפציעות הקיימות בסגל ועקב הרצון להימנע מפציעות נוספות כמו גם משחק חוץ במגרש ביתי מאד ולכן הצורך במערך מעובה. כבר בדקה הרביעית הציל אלמוניה שער בטוח כאשר סילבסטרה נרדם בשמירה בתוך רחבת החמש. כבר בדקה ה-10 ארסנל עלתה על לוח התוצאות עם מהלך קלאסי עם מסירה חכמה מאד של פבריגאס אשר מצאה את אדבאיור שובר את מלכודת הנבדל ומגלגל בקלילות מול וולקן, 1:0 לתותחנים. לא עברה דקה ומסירה מדהימה נוספת של פבריגאס לוולקוט וכבר 2:0 מדהים לתותחנים!!! בדקה ה-14 מהלך נהדר באגף הימני, כדור רוחב נהדר של דיאבי ונאסרי החמיץ בשלומיאליות את השער השלישי. הקצב המדהים של האירועים המשיך ובדקה ה-15 כדור רוחב מסוכן לתוך הרחבה שסילבסטרה מפספס אך אלמוניה בזינוק אמיץ הציל את ההגנה הגרועה של ארסנל. בדקה ה-19 פנרבחצ'ה חזרה משום מקום למשחק, אחרי שכדור חופשי הגיע לתוך רחבת ארסנל ומשם בכדור רוחב הגיע לרגל של סילבסטרה שדחק לשערו הוא, לתדהמתו של אלמוניה. אך לא הספקנו להתאושש וכבר בדקה ה-22 הגיע השער הרביעי במשחק כאשר דיאבי גבר על ההגנה החלשה מאד של הטורקים וברגל שמאל השחיל את השלישי של התותחנים, 3:1. בדקה ה-30 ההגנה השערורייתית של ארסנל ניצלה מספיגת שער שני עקב נבדל ברור של גוויזה הספרדי. ההפקרות המשיכה בדקה ה-40, כדור ארוך לעבר גוויזה, טעות נוספת של סילבסטרה שהמשיך במשחק האיום שלו ויצא קדימה מדי, אך הבעיטה המסוכנת של הספרדי שרקה ליד הקורה. בדקה ה-42 דאבל פס נהדר משאיר את גוויזה שוב מול אלמוניה, אך הספרדי יצא בתזמון נכון והציל שער ודאי. דקה לאחר מכן בעיטה מרחוק של סנטורק, אך אלמוניה זינק ותפס את הכדור. במחצית התוצאה 3:1, אך יש לציין שהטורקים הגיעו דווקא ליותר הזדמנויות מאשר ארסנל ,ויכולת מצוינת של אלמוניה השאירה את התוצאה הנ"ל. נאסרי במשחק חלש מאד, הרבה לאבד כדורים ולא תרם במאומה למשחק של ארסנל. בדקה ה-49, ההפגזה של התותחנים נמשכה, אחרי קומדיה של טעויות בהגנה הטורקית, הגיע כדור לסונג שמהאוויר ירה מ-7 מטרים פנימה, 4:1. בדקה ה-67 שוב כדור עומק מוצא את גוויזה אך אלמוניה בעוד יציאה מתוזמנת נהדרת מונע שער ודאי, ולאחר מכן הצלה נוספת של אבואה מהקו. בדקה ה-73 ערך ונגר את החילוף הראשון (באיחור כמובן) כאשר הכניס את ראמזי במקום דיאבי (שהיה עם כרטיס צהוב לאחר כיבוש השער שלו). בדקה ה-78 שוב נשברה מלכודת הנבדל של ארסנל כאשר כדור סונג ששמר לפני גוויזה (במקום מאחוריו), איבד אותו והספרדי אחרי אינספור החמצות, הקפיץ מעל אלמוניה את השני של פנרבחצ'ה. רמזי הגיע כבר לאחר מספר דקות להזדמנות לא רעה ובעט כדור שחלף כחצי מטר מעל שערו של וולקן. בסוף זמן הפציעות, רמזי בא על שכרו וכבש בבעיטה חדה וחזקה מהמקום מחוץ לרחבה וקבע את תוצאת המשחק הסופית 5:2 לארסנל.

הסיבה לכדורגל וליכולת של ארסנל הערב היא שבמערך 4-5-1, פבריגאס חופשי לנהל את המשחק ההתקפי מאחר ויש לו מאחורי את דנילסון ודיאבי , מה שאין לו בליגה כאשר ארסנל משחקת במערך 4-4-2 ולפבריגאס אין השנה את חלב שיעזור לו מבחינה התקפית ואת פלאמיני שיעזור הגנתית, אז אולי ונגר צריך לשקול את השיטה הזאת ביותר משחקים העונה.
למרות ניצול המצבים המקסימלי של ארסנל, בזכות מסירות אדירות של פבריגאס שנתן משחק גדול וביתר את מרכז ההגנה הטורקי שוב ושוב, הרי שההגנה היא נקודת התורפה של ארסנל העונה וקבוצה שרוצה לזכות בתארים חייבת גם הגנה יציבה וחזקה ולא רק התקפה פוריה. אם ארסנל לא תשפר את משחק ההגנה, היא לא תוכל להתמודד עד הסוף בכל ה-4 המפעלים בהם היא משתתפת נכון לעכשיו. מחמאות ענקיות לאלמוניה שהציל הרבה שערים בטוחים היום והציג את משחקו הטוב ביותר במדי ארסנל.

אין תגובות: