יום שבת, 30 באוגוסט 2008

נצחונות חלקים על טוונטה וניוקאסל - האשליה של ונגר נמשכת

לארסן ונגר לא יכול היה להיות יותר מזל מאשר לקבל קבוצה כמו טוונטה ישר אחרי הפסד הבכורה בליגה לפולהאם. טוונטה שסיימה את סיכויי ההעפלה שלה במשחק הראשון לאחר שנוצחה, הגיע ללונדון במטרה להעביר ערב נחמד כשהיא יודעת שארסנל כבר עולה לשלב הבתים עוד לפני שריקת הפתיחה של הגומלין. ארסנל במשחק לא גדול, ניצלה זאת כדי לנצח 4:0, וארסן ונגר יכול היה להמשיך לחשוב ולטעון בתקשורת שיש לו סגל מספיק טוב והוא לא צריך חיזוק. אך בשבועות האחרונים אנו עדים לתופעה, שלא מעט אוהדים מוחים נגד התנהלותו של ונגר, ונגד הלוקשים שהוא מנסה למכור לאוהדים.

ביום שבת באה להתארח ניוקאסל מצפון מזרח אנגליה עם קהל החוץ מס' 1 באנגליה. בעונה שעברה ארסנל השחילה לניוקאסל שלישיות בתוך מספר ימים (בגביע ובליגה), וכך היה גם היום אחה"צ בצפון לונדון. את השער הראשון הבקיע ואן פרסי בפנדל - עצם השריקה היתה בעייתית כי אמנם הכדור נגע בידו של נ'זוגביה אבל לא הייתה נגיעה מכוונת. את ההולנדי זה לא עניין והוא ירה כדור בלתי ניתן לעצירה לתוך הרשת של שיי גיבן. השער השני מהלך ארסנלי קלאסי, שבסיומו, שומו שמיים, עמנואל אבואה מבשל ואפילו עם העקב (להקליט ולשמור את הרגע הזה, כי זהו רגע נדיר ומכונן בהסטורייה של אבואה), ו-ואן פרסי מרשית מקרוב ברגל ימין. ניוקאסל במחצית הזאת הגיעה למצב טוב של מייקל אואן אך יצאה לו בעיטה חלשה וארסנל יכלה הייתה לנשום לרווחה. במחצית השנייה, ארסנל שיחקה בהילוך שני , עד מהלך קבוצתי נפלא נוסף בסיומו כבש דנילסון את השלישי. ניוקאסל עוד הספיקה לאיים בנגיחה שננעצה למשקוף של אלמוניה ובבעיטה מסוכנת של דני גאת'רי. ארסנל לעומת זאת, השתעשעה בעיקר והעבירה את הזמן, במקום לנסות ולכבוש עוד שערים (בעונה הקודמת, מנצ'סטר יונייטד במשחק נגד אותה יריבה, עשתה 6:0).
ניוקאסל אכזבה מאד ביכולתה היום, זו לא אותה היכולת שהפגינה הקבוצה בתיקו 1:1 מול אולד טראפורד לפני שבועיים. ארסנל לא נתקלה היום ביריבה של ממש, ועצם העובדה שללא קשר אחורי היא ניצחה, מראה שלא הייתה צריכה לעבוד ממש קשה בחלק ההגנתי. מבחינת היכולת של ארסנל , הרי שהיכולת טובה והמהלכים הקבוצתיים שהוליכו לשערים היו יפים. היו כרגיל את ההחמצות הארסנליות הקבועות, אך כרגיל את העקשנות של ונגר בבחירת ההרכב - דנילסון ליד פבריגאס (במקום לתת לסונג צ'אנס בהרכב), אבואה במקום וולקוט (וולקוט וסונג נכנסו כמחליפים בסופו של דבר). סמיר נאסרי שוב לא הורגש ולא השפיע על המשחק של ארסנל, אך למזלה של ארסנל היה את פבריגאס על המגרש, וכשהוא משחק רואים שיש בעל בית והכל עובר דרכו ,ולכן המשחק של ארסנל היה מסודר יותר מאשר נגד פולהאם, ואי לכך גם מסוכן יותר. למרות זאת, נדגיש כי ארסנל לא נתקלה ביריבה של ממש היום ולא נדרשה להזיע ולעמול בחלק ההגנתי. ארסנל זקוקה מאד לבלם נוסף בסגל, על אחת כמה וכמה בגלל השחרור התמוה של פיליפ סנדרוס לעונת השאלה במילאן. ונגר הבטיח והבטיח להביא רכש ולא קיים, מחר זה היום האחרון של מועד העברות ונראה אם ונגר מתכנן לנו איזה הפתעה. בתקשורת שוב הופיעו ציטוטים של דני פיצמן שאמר שונגר יכול לקנות שחקן גם ב-30 מיליון פאונד אם הוא רוצה - אך אנו יודעים שלונגר העקשן יש עקרונות ואידיאלים אחרים. לסיכום, הנצחונות על טוונטה וניוקאסל לא צריכים לסנוור אף תותחן, כי האתגרים בהם תאלץ לעמוד ארסנל יהיו קשים בהרבה וכרגע לא נראה שיש לה את הכלים לעמוד בהם.

אין תגובות: