יום שלישי, 8 ביולי 2008

מה משותף לגלידה,קשיי הסתגלות, רהיטים ואנוכיות?

מה באמת משותף בין ארבעת המילים האקראיות האלה? אלכסנדר חלב , ומייד יגיע הפירוט.

"יש לי גלידה הכי טובה"
זה התחיל כבר לפני מספר חודשים כאשר ארסנל נסעה לשחק במשחק הגומלין מול מילאן בשמינית גמר ליגת האלופות בסאן סירו, ועל פי מספר צהובונים, שחקנה הבלארוסי של ארסנל, אלכסנדר חלב, נצפה אוכל גלידה עם הסוכן שלו, וכתוצאה מכך נכתבו תיאוריות שלמות על כך שאינטר בעצם סגרה עם חלב לעונה הבאה. מה קרה מאז? מנצ'יני הודיע שיעזוב את אינטר, אחרי זה נשאר, ואחרי זה הועזב ובמקומו הובא מוריניו. מאז אותם חודשים לא שמענו,ראינו או היינו עדים לשום פנייה מצידה של אינטר אל ארסנל בנוגע לחלב.

"אני מרגיש מנוכר בעיר הגדולה"
ובכן, התעוררו להם העיתונאים בשבוע שלאחר סיום העונה בליגה האנגלית, והפלא ופלא ,חלב עדיין בארסנל למרות שפלאמיני עזב, וכיצד הם העיתונאים ידמיינו איזו אוניית אקסודוס עם עזיבה המונית של שחקנים משורות התותחנים? בואו ניקח ציטוט של אחד שמו ניקולאי שפילבסקי, לא משנה שהוא לא ייצג את חלב בשום מקום לפני כן, לא משנה שסוכנו הרשמי של חלב הוא אולי פרבר (זה שהיה אחראי על העברתו משטוטגארט לארסנל), ונגיד ש"חלב מנוכר בעיר הגדולה" ורוצה לעזוב את הקבוצה. אתם מבינים? מה צריך בשביל לייצר ספקולציה? לבוא עם משהו בומבסטי שכזה, השאלה כמה אנשים ינתחו זאת בהגיון ויבינו שמדובר בהבלים?! זאת הרי לא עונתו הראשונה של חלב, והרי אם היה לו כל כך רע בעיר הגדולה, מדוע לא עזב בתום עונתו הראשונה? אם היו לו קשיי הסתגלות כלשהם, איך זה שפתאום הם נולדו להם אחרי 3 עונות בקבוצה? שוב פעם הוכח שהתקשורת מנסה לכפות על חלב מעבר לקבוצה אחרת בעוד שחלב עצמו מיידית הכחיש באופן רשמי שהוא אמר דברים כאלה וגם הכחיש שברצונו לעזוב ואמר שהוא "שמח להיות בארסנל".

"אלטע-זאכן מי קונה?"
השבוע התבשרנו באחד העיתונים באנגליה שאלכסנדר חלב פינה את חפציו מהדירה היוקרתית שלו בשכונת המסטד היוקרתית. מנין לאותו כתב מידע שכביכול מצטייר ככל-כך מהימן מקריאה חפוזה? כנראה שהכתב עובד בחברת הובלות או שהוא חבר בחברת הניהול בבית בו מתגורר חלב. וברצינות, עד כמה נמוך אפשר לרדת? ראתה התקשורת שחלב לא סיכם לא באינטר, לא במילאן, לא בבאיירן וגם לא בברצלונה, העניין נרגע מעצמו, אבל למה שנפסיק להציק לחלב? בואו נמציא שהוא עזב את הדירה שלו, ככה זה ייראה דרמטי ויוכיח לאנשים שהוא באמת עוזב את ארסנל. מדוע שחלב יעזוב אם הוא עדיין שחקן ארסנל, לא סיכם בשום קבוצה, וגם שום קבוצה לא פנתה לארסנל? הרי חלב לא הסתכסך והוא חלק מהקבוצה לעונה הבאה נכון לעכשיו. שוב פעם, הבל הבלים.

"אם אין אני לי , מי לי?"
ראתה לה התקשורת שגם סיפור הגלידה לא עוזר, גם לא הרהיטים וגם לא הניכור מהעיר הגדולה, חשבה לעצמה, מה נמציא הפעם? איך נעלה את כמות הגולשים באתר, איך נמכור עוד גליונות? נשק יום הדין הוצא מהמגירות: ציטוט של יו"ר ארסנל בכבודו ובעצמו . אתם מבינים, יו"ר ארסנל, פיטר היל-ווד שממעט להתראיין ועושה זאת רק לאתר הרשמי של ארסנל, צוטט כשהוא אומר כביכול: "אנחנו לא מוותרים על אדבאיור בשום מחיר אבל חלב הודיע לנו שהוא עוזב". לא רק שהיל-ווד לא אמר שום דבר כזה בשום ראיון לאחרונה, גם לא היו מצליחים להוציא ממנו ציטוטים כאלה גם אם היו רוצים, כי הוא לא מתעסק בדברים האלה בכלל. אבל מה יחשוב הקורא הפשוט, זה שלא מכיר את ההיררכיה בארסנל, זה שלא יודע את חלוקת התפקידים? הקורא הפשוט יחשוב שמדובר בהוכחה הניצחת לכך שאלכסנדר חלב עוזב מיידית את הקבוצה. כדי להוסיף על כך, פרסם עיתון אחר ידיעה לפי חלב אומר על פבריגאס שהוא אנוכי ושונגר לא יהיה עצוב אם הוא (חלב) יעזוב. לא רק שחלב לא אמר דברים כאלה, הרי שבמקרה הטוב הוא אמר שפבריגאס מעדיף לבעוט לשער כשהוא במצב טוב, בעוד הוא עצמו (חלב) מעדיף יותר את המסירה. דברים כאלה אמר חלב לפני שנה במגזין הרשמי של ארסנל בחודש יוני 2007 והרי ידוע לנו שפבריגאס וחלב חברים טובים מאד ומדובר פה בנסיון שפל של העיתון לסכסך ביניהם. לגבי ונגר, חלב מעולם לא היה אומר דבר כזה, כי גם הוא וגם ונגר יודעים שארסנל בלי חלב לא שווה יותר מדי מבחינה התקפית, ושניהם מעריכים מאד אחד את השני.

בשורה התחתונה, מה יעלה בגורלו של אלכסנדר הגדול? כנראה שימשיכו בתקופה הקרובה לעלות כל פעם ידיעות, אולי דמיוניות יותר מתמיד, אולי אמיתיות . אולי חלב יעזוב ואולי יישאר, אבל את הפארסה שמתרחשת בתקשורת ,אף אחד כנראה לא יפסיק. פעם הבאה כשאתם קוראים ידיעה באתר כלשהו, אל תקפצו ותיחפזו למסקנות מיידיות, נסו לנתח את הדברים, לראות מה עומד מאחוריהם, אם יש הגיון, ואז, תיראו שלא צריך להתרגש מכל ידיעה שמופיעה בעיתון זה או אחר.



אין תגובות: